zondag 1 februari 2015

Op reis!

Het is zover.
Dochter zit in het vliegtuig richting Saba.
Vier maanden gaat ze daar stage lopen,
onderzoek doen voor haar Master.
Heel leuk voor haar.
Maar toch wel slikken voor ons.
Ze woont wel niet meer thuis, maar toch.
Maar niet aan denken dat ze dan maar twee maandjes thuis is.
En dan op vijf maanden op reis gaat met haar lief.

Er bloeien volop bolletjes in huis.
Dat geeft in ieder geval al een beetje lentegevoel.


 Weer zo blij met mijn Irisjes.
En als er dan ook nog een zonnetje op schijnt!


Tulpjes!

Het wordt weer een spannende week.
Vrijdag het driemaandelijkse onderzoek.
Hopen op goede resultaten.

Voor nu een fijne zondag.
En een fijne week.

Liefs,
Annette

24 opmerkingen:

  1. Nice blog you have. :) I am trying to learn some Dutch so I keep coming here to read your posts. Sorry for not leaving a comment in Dutch yet, I will try to do so later. :)

    I have also bought some tulips already, they are so nice. I wish we would be traveling to Holland this spring to see the tulips all around. Maybe I just have to see them in the pictures of my mother-in-law´s garden in Limburg. :)

    Bucky from Finland

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie post Anette met je voorjaarsbloemen en we duimen voor een goede uitslag hoor....fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het voelt net alsof er een stukje geamputeerd is...als je kind ver weg gaat, we hebben het ook gehad met de zoon......en je bloemetjes zijn fantastisch, volgens mij heeft iedereen behoefte aan 'voorjaar' het is daarom zo fijn dat we hier zomaar van die mooie vrolijke voorjaarsbolletjes binnen kunnen zetten...en straks die bolletjes weer in de tuin, waar ze verder mogen groeien...fijne week nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar zou ik ook flink bij moeten slikken hoor, wanneer een van mijn dochters zo lang en meerdere periodes achter elkaar weg zou gaan. Nu heb je gelukkig tegenwoordig veel mogelijkheden om vaak met elkaar contact te hebben, maar dat is toch anders dan een echte knuffel aan elkaar te kunnen geven.

    Mooie voorjaarsbloeiers heb je in huis! En deze week ga ik heel hard voor je duimen, voor een goede uitslag! Veel sterkte!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk, die bloemetjes. Mooie kleuren ook. En je mag jezelf natuurlijk best verwennen, zeker als je je dochter een poosje moet missen.
    Fijne zondag, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jaaa, dat heb ik ook gehad met beide dochters. De een ging een jaar stage lopen in Zuerich, nou ja daar konden we nog eens naar toe, en de ander een jaar naar Australie, dat was andere koek. Maar ja, we gunnen ze het wel, dus even doorbijten. Die voorjaarsbolletjes hebben we nu echt nodig in huis, de winter duurt zo lang, het lijkt wel langer dan ooit.
    En nu maar hopen dat de uitslag van de week goed is!
    Lieve groet,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Annette,

    Sterkte gewenst met alles. Knap van je dochter, knap van jou.
    Ik zie dat je ook op Instagram en pinterest bezig bent, ga je volgen hoor. Zeg, het allerbeste.
    Groet,

    Marieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Spannend Annette ....pfff. En ja je dochter...lijkt me moeilijk ja....maar het komt vast goed allemaal..!...liefs fijne zondag van mij...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik voel met je mee. Mijn dochter is vorige week terug gekomen uit Griekenland en kwam ook met het besluit dat ze in april gaat vertrekken naar degene die ze lief heeft. Er is niets zo moeilijk als het los laten van je kinderen. Dikke duimen omhoog voor je uitslag Anette.
    Liefs Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat loslaten doet iedere keer weer pijn en vooral als het een langere periode is. Hier hebben we dat ook al meerdere malen ervaren en dan is het toch wel heel moeilijk.
    Sterkte!
    Voor je uitslag duimen we met je mee, hopen dat alles goed mag zijn.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Pittig he, zo'n reislustige dochter! Ik heb er ook zo eentje. Heel veel sterkte voor de komende week. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het liefst wil je je kinderen toch dicht in de buurt hebben ,dus best moeilijk als je dochter zo'n tijd weg is .Prachtig je voorjaars bloeiers .Ik duim ook voor een goede uitslag .
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Moeilijk lijkt mij dat als je kind zolang en ver van huis is. De zoon van mijn vriendin is voor de tweede keer aan het backpacken, de eerste keer 9 maanden en nu alweer 6 maanden waarvan nog geen vooruitzicht wanneer hij weer thuis komt. Haar kracht: “liefde is ook loslaten." Maar stiekem wil je ze natuurlijk even aan kunnen raken ;-) Maar wel heel erg leuk dat ze deze ervaring op kan doen!

    Ik hoop dat de vrolijkheid die de mooie voorjaarsbloeiers met zich meebrengen een voorbode mogen zijn op de 3 maandelijkse onderzoek en je een positieve uitslag oplevert…spannend, ik wens je heel veel sterkte!

    Lieve groet, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Annette,
    Je had er al over gehad en nu is het zover. Loslaten en toch vasthouden. Ingewikkeld. Ik hoop dat het haar goed doet en dat ze er voor zichzelf en haar studie ontwikkeld.
    Wat een prachtige iris heb je, een bijzondere!
    En je tulpen zijn ook heel mooi! Heerlijk voorjaar in huis.
    Ik denk aan je deze week, probeer een beetje afleiding te vinden ondanks dat het spannend is. Schrijf je even een mailtje als het lukt?

    Heel veel liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Loslaten is zo lastig.. maar als je loslaat heb je 2 handen om haar op te vangen..
    Wel een unieke ervaring voor haar! Ik hoop dat het haar goed gaat en ik wens je voor vrijdag ook veel sterkte en een positieve uitslag!

    Liefs, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat lijkt me ook slikken, als je kind zo lang weg gaat. Maar voor haar wel een onvergetelijke ervaring. Ik ga ook meeduimen voor een goede uitslag. Sterkte vrijdag. Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh spannend......hooop met je mee........ga vrijdag aan je denken.....

    En je dochter moeten missen........maar ze zit in je hart en vast en zeker andersom........dichtbij elkaar......
    Ze gaat er vast een fijne tijd hebben.........maakt het misschien iets gemakkelijker......

    Je hebt in ieder geval al heerlijk lente in huis......geniet maar heerlijk van dit beetje voorjaar......

    Ga voor je duimen hoor vrijdag......knuf

    LIefs,liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh, wat spannend allemaal! Ik snap het helemaal hoor, onze oudst verhuizen we morgen voor zijn eindstage weliswaar 'maar' naar Barneveld, maar toch ;o)
    Het loslaten valt niet mee... Sterkte voor het onderzoek, ik hoop zo dat het goed zal zijn!!! Lieve groetjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi dat je dochter die kans krijgt en aanneemt ,ik weet wat er komt bijkijken het loslaten niet makkelijk maar voor hun ozo belangrijk ,ze zijn jong en is een mooie ervaring ,ik wens haar succes bij de stage ,ik kijk ook al uit naar de lente ,mooie bloemen foto's leuke blog ,groetjes Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hey Anette ik hoop zo dat de uitslag een hele positieve is geweest.
    Hartelijke groet Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Op het blog van gerry las ik over jouw ziekte. Ik wens je heel veel sterkte toe om al deze beproevingen te doorstaan. Misschien lees je mijn berichtje via deze weg. Weet dat er veel mensen met je meeleven. Groetjes, Hetty

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lieve Annette!
    Hopelijk lees je dit berichtje, ik hoorde van Gerry, dat het je allemaal zo niet mee zit...lieverd wat een toestand, vind het zo erg voor je!
    Ik wens je alle kracht en sterkte, om ook dit weer te doorstaan...ik denk aan je hoor!!

    Geniet van elkaar, het zonnetje...en ik wens je gezegende Paasdagen!!
    Liefs en groetjes van Marianne.

    Zal aan Gerry ook nog even je adres vragen, kan het helaas niet meer vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lieve Annette, Ik ben geen volger van je blog, dat ga ik nu direct doen. Maar via Gerry hoorde ik hoe moeilijk het nu allemaal voor je is. Ik wens je de sterkte en kracht toe om dit allemaal te dragen. Ik zal voor je bidden.
    Lieve groet Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Lieve Annette,

    Ik las op de blog van Gerry hoe moeilijk jij het hebt. Ik wil je heel veel sterkte toewensen!

    Veel liefs, Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat!
Liefs, Annette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Alvast bedankt voor je belangstelling en reactie