donderdag 19 januari 2012

Duifkruid

Deze foto's zijn voor Esther, en voor jullie natuurlijk.
In Esthers post had ze een bloemetje waar ze de naam niet van wist.
Een van ons noemde het Scabiosa (Schurftkruid, Duifkruid)'
zo'n naam geef je toch niet aan zo'n mooie bloem!!!
Afgelopen zomer heb ik ze voor het eerst gezien.
Ik heb foto's van deze bloem gemaakt.
Dat ze zulke mooie zaaddozen kregen wist ik weer even niet. 

 Dus Dames kijk en geniet.


Bij deze schijnt de zon er recht op.

Zij aanzicht




De zon komt van achter. De blaadjes zijn bijna transparant!

Als je goed kijkt zie je rechts een bijtje vliegen.
Dat is pas vakmanschap (lees, geluk!!).


Heerlijk 'even'  zo'n post maken.
Terug naar de zomer in Gedinne, België.

Fijne dag allemaal
Ik was nog met een mooi verhaal bezig,
maar dat komt eind van de dag  (denk ik).
Anders tot gauw.


Liefs
Annette

25 opmerkingen:

  1. Wat een prachtig bloemetje zeg zo mooi van kleur en zo teer ....super zo een bijtje te zien en op de foto te krijgen ...geniet nog lekker fijne week en lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toch klopt het, de naam bedoel ik! Ik vind het ook een prachtige plant. Ik heb ze in verschillende maten,ik geloof wel drie stuks!
    Maar of ze ook allemaal zo heten?? Geen idee!
    Wat is een naam?? Ik geniet er liever van.

    Alvast een heel mooi weekend.

    Lieve groet, Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig bloempje,past goed in een veldboeket,heeft wel iets van de klaproos weg,maar dan mooier!!!!!
    Lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Annette, ik heb deze schoonheid vorig jaar in mijn tuin geplant, ze heeft lang gebloeid en ik ben benieuwd of ze dit jaar weer bij me terug komt. Lieve groetjes janet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik had ook al even gegoogled en vind de bloemen ook prachtig, tevens als de zaaddozen. Een veelzijdige bloem dus en inderdaad ik heb ze bij de bloemist gekocht.
    Om ze zelf in de tuin te hebben lijkt me ook prachtig

    Lieve groetjes en een fijn weekend
    Bedankt voor je lieve post

    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Annette,
    Wat een prachtige bloem en je hebt ze ook zo mooi op de foto gezet.
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik ben helemaal weg van deze schitterende bloem, heb ze hier zelfs in de tuin staan, maar wist de naam niet! en ik denk dat de vogeltjes zich tegoed gedaan hebben aan de zaaddozen want ook die zie ik niet..
    maar het blijft een schitterende bloem, wij hebben ze in deze kleur en in het wit, zo mooi!

    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie foto's, heerlijk om vandaag zo'n zonnig bloemetje te zien.
    fijn weekend en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's Annette, echt heel erg mooi, vooral die doorschijnende van de bloem. Ik ken de bloem niet maar ik vind de kleur helemaal geweldig.

    Fijn weekend
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het heeft idd wat weg van een klaproos, maar het is een kamperfoelie achtige :) (Caprifoliaceae scabiosa).
    Mooie foto's :D

    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmm... toch niet caprifoliaceae maar dipsacaceae :P, de pyreneeen excursie komt weer langzaam terug ^^

      Verwijderen
  11. Ze zijn wel heel mooi hoor , ik heb ze de afgelopen zomer in mijn tuin geplant en het zijn werkelijk rijkbloeiende bloemen.....Prachtige foto's !!!!
    Lieve groet....ELLY.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je hebt het prachtig in woord en beeld gebracht, alles op zijn plek een bloem die meer aandacht verdient en even een zomers gevoel geeft....

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie bloem, en wat heb je haar mooi in beeld gebracht!
    Dit soort foto's vind ik echt om te genieten.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een mooi bloemetje zeg! De zaaddozen waren inderdaad ook mooi!

    Fijn weekend! Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat zijn ze mooi he.
    Ik heb vorig jaar één gekocht die wel 2 meter hoog kan wsorden en de bloemetjes zijn limegroen. Ik ben benieuwd of die goed de winter is doorgekomen.
    Fijn weekend
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het is een heel dankbare groeier en bloeier. Mooie foto's
    Fijn weekend
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Via via kom ik hier terecht en wat geniet ik van de prachtige foto's die je hebt geplaatst van deze mooie bloem.
    Ik ben totaal geen kenner hoor maar hij is zo mooi van kleur en heeft idd iets weg van een klaproos.
    Ik ga je volgen hoor...kom je hier graag vaker bezoeken.
    Fijn weekend, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Anette,
    Ik zag je berichtje op mijn blog,dank je wel.
    Je vroeg naar peperbessen en waar je die e.t kon kopen,ik heb ook een poosje geocht hoor maar bij een....PEPERdure bloemist gevonden.
    In tuincentra,s vind je ze niet.
    Dus weet je een luxe bloemenzaak dan zou je daar even kunnen vragen,vaak hebben ze deze niet op voorraad maar kunnen ze er op veilingen wel aankomen.

    grtjesss
    Dicky Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. prachtig,het is net een papieren bloem,mooi op de foto`s gezet,fijn weekend,XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik zag dat je ook mij bent gaan volgen en
    heet je van harte welkom op m'n blog.
    Zo gezellig!!!

    Fijne avond, Trudie.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super mooie foto's van deze prachtige bloem! En VET dat bijtje!!!! xoxo Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Inderdaad een geweldige bloem, en wie die naam verzonnen heeft...Joost mag het weten, hij/zij had er in ieder geval geen verstand van...
    leuk dat je ook een liefhebben bent van roosjes in alle uitvoeringen :)
    Fijne week...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Hey Annette! Eerst en vooral wil ik je bedanken voor de bezoekjes aan mijn blog en de leuke reacties.
    Deze bloem vond en vind ik supermooi. Het was één van de eerste bloemen die ik in onze tuin jaaaaren geleden wou hebben maar jammergenoeg doet ze het niet, zoals wel meer bloemen. Ik bedenk net dat ik die nog niet in pot uitprobeerde. Moet ik echt eens doen. En ja, ze krijgen ook prachtige zaaddozen, al ken ik ze dan alleen van zien op foto's ;-)
    Groetjes en fijne week,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat!
Liefs, Annette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Alvast bedankt voor je belangstelling en reactie