zaterdag 11 juli 2015

Poppie's 2015!

 

 Overal kom je langs de weg Papavers tegen.
In mijn eigen tuintje willen ze niet groeien.
Daar krijgen ze veel teveel voeding.,
Dus steeds mijn camera mee als we op pad gingen
en dan onderweg foto's maken.
Het is een bonte verzameling geworden.

Dit was een hele grote bloem.



De zaaddozen zijn ook supermooi om te zien
en te drogen!



Wat een verschillende kleuren zijn er,
dat was me nooit zo opgevallen.


En deze had ik nog nooit gezien!



En dat allemaal langs de kant van de weg.
Of tussen middenbermen.

We zijn ook nog op zoek geweest naar de klaproosvelden
in Limburg.
We gingen naar het zo geheten 'Rode pad'.
Maar nauwelijks een klaproos te vinden.
Bij de plaats waar gestart wordt gevraagd.
Is het een wandel/fietsroute,
waar voorheen klaprozen bloeide.
Maar het wordt niet meer in stand gehouden.
Volgend jaar maar eens een oproepje doen in blogland
waar we moeten wezen.
Een kleine impressie.......


Grapje.........

Het is een heel verhaal geworden.
Volgende keer maar eens de rozen laten zien.
Boven alle verwachting toch nog heel wat bloei (gehad).
Vandaag wordt de vijver herstelt en het muurtje weer
opgebouwd.
Onze 'schoonzoon' komt helpen.
En is dochters ook weer even Thuis Thuis ;)
Fijn weekend.
En als je op vakantie gaat of bent,
fijne dagen.
En voor de markten en fair's,
mooie vondsten!
Geniet van het mooie weer!

Tot gauw!
Liefs, Annette


12 opmerkingen:

  1. Heel mooi hoor...!!!...geniet van een heerlijke dag!..nog 1 dagje werken...en dan heb ik vakantie....!!!...heerlijk gevoel ...en zin in.....loslaten en niet aan denken!!...hoe gaan we dat 3weken doen??...liefs van mij...x!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klaprozen blijven facineren en zeker de prachtige grootbloemige orientaalse papaver.
    Weet je dat kwekerij Het Houten Huis in Zaltbommel wel 150 verschillende soorten heeft die in mei/juni bloeien.
    Jammer dat je tijdens het bezoek in het Limburgse nauwelijks klaprozen aantrof.
    Wat ik als websitebezoeker( hetrodepad.nl) aantref gaat het niet enkel om klaprozen maar alles wat je onderweg tegen komt in het prachtige heuvellandschap " verbinden en beleven tussen Vaals en Maastricht"
    Misschien waren jullie iets te vroeg want volgens de gegevens bloeien de papavers op de route in juli en augustus.

    Ik wens je een fijne zomer met veel geniet momenten!!!
    Lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, en dat zomaar langs de weg!! Ik ben dol op papavers. Ik weet nooti het verschil tussen papavers en klaprozen.
    In onze tuin doen ze het goed.

    Van dat pad heb ik ook nog nooit gehoord en ik woon toch in Limburg.

    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn ze toch mooi de Papavers en klaprozen .Hier zie ik ze heel veel als ik rondfiets ,echt genieten.Gezellig een dagje met dochter en schoonzoon ,geniet ervan
    Lieve groetjes ,Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toch heb ik op verschillende blogs hele velden vol gezien. Dus het bestaat wel... Maar waar.... Het blijft een mooi gezicht hè, die klaprozen....
    Fijn weekend Annette,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zijn ze toch prachtig die papavers! Zo mooi ook dat ze gewoon aan de kant van de weg bloeien. Dan wordt een fiets- of wandeltochtje extra feestelijk.
    Fijn weekend. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Schitterend. Ik vind het zo'n mooie bloem. Die paarse is heel bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Klaprozen, zo mooi zo teer, prachtig! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige foto´s Annette, de lila en roze heb ik
    eigenlijk nog nooit in het echt gezien, heel mooi
    vind ik die.

    Ongelooflijk eigenlijk dat al dit moois zomaar
    langs de weg staat, en dan die eerste foto, wow...
    letterlijk een veld vol, geweldig gewoon.

    Succes met de vijver renovatie, en geniet van de
    heerlijke zomer.......

    Veel liefs,
    Josephine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lovely photos ... poppies are so lovely both the flowers and the seed heads....
    Gail x

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een berichtje achterlaat!
Liefs, Annette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Alvast bedankt voor je belangstelling en reactie